Mobalpa zet haar expansie in België voort met de opening van 2 nieuwe showrooms

Mobalpa bestaat al meer dan 40 jaar in België en bouwt haar netwerk van franchisenemers uit met het oog op verdere groei. De onderneming telt al 7 franchises naast haar historische winkels op de Belgische markt. Ondanks de gezondheidscrisis boekt het netwerk uitzonderlijke resultaten en zet Mobalpa haar expansie voort met de recente opening van de franchises Boncelles en Tarcienne. Nieuwe openingen in de komende maanden staan bovendien op de planning.

Een concept dat in de smaak valt

Mobalpa ontwikkelt haar activiteit in de sector van de keuken-, badkamer- en opbergruimte-inrichtingen. Met een concept van op maat gemaakte leefruimtes en onder het motto “Uniek, zoals u”, stelt de onderneming personalisering centraal bij de activiteiten die voor haar netwerk worden ontwikkeld. Om haar klanten nog beter van dienst te zijn, biedt Mobalpa elk jaar talrijke nieuwe producten en innovaties aan. Een concept dat franchisenemers lijkt aan te spreken.

Op de markt voor keukens, badkamers en opbergruimtes richt Mobalpa zich voornamelijk tot een bevolking van 35 jaar en ouder, waarvan het merendeel gezinnen en eigenaars zijn. Mobalpa wil aan hun behoeften voldoen door esthetische, ergonomische en altijd op maat gemaakte oplossingen aan te bieden.

Mobalpa begeleidt elke franchisenemer die besluit het avontuur aan te gaan. De onderneming biedt namelijk ondersteuning van A tot Z, van de plaatsbepaling van het project tot de dagelijkse werking van de winkel, zowel voor de opleiding als voor de communicatie, de financiering, het ontwerp en hulp bij aanwerving of ontwikkeling.

“De keuze voor Mobalpa lag voor de hand. De groep heeft ons van A tot Z begeleid bij de verwezenlijking van ons project. Ook andere elementen bevestigden onze keuze, zoals: de kwaliteit van de aangeboden producten, het familiale beheer van de onderneming ondanks haar omvang en de kwaliteit van de opleidingen”, verklaart Joël, franchisenemer van de nieuwe winkel in Boncelles, die net als Frédéric en Cynthia, de franchisenemers van Tarcienne, overtuigd is van de commerciële aantrekkingskracht van het nieuwste consumentgerichte Mobalpa-winkelconcept dat uniek is in België.

Op zoek naar nieuwe franchisenemers

Vandaag heeft Mobalpa de ambitie om haar expansie in België voort te zetten. Daarom is de onderneming altijd op zoek naar nieuwe franchisenemers. Een buitenkans voor Belgen die ervan dromen ondernemer te worden. De opening van een franchise van Mobalpa geeft ze immers de kans om hun activiteit te ontwikkelen, de naam van een erkend merk te dragen, maar ook veel verschillende functies uit te oefenen. De franchisenemers van Mobalpa zijn dagelijks bezig met gevarieerde taken. Zo beheren ze de zaak, hun verkoopteam en de opleiding van dit team.

Veel franchisenemers stellen dat ze er trots op zijn deel uit te maken van het Mobalpa-netwerk vanwege de waarden die het uitdraagt. Klanttevredenheid speelt daarbij een belangrijke rol. Mobalpa stelt dit op lange termijn centraal in haar doelstellingen. Deze aanpak vereist uiteraard een uitstekende kwaliteit van haar producten, ontwerpen, garanties en diensten. Het merk engageert zich ook ten aanzien van de consumenten via een “dienstverleningsovereenkomst”, wat in deze branche uniek is op de Belgische markt.

Voor haar nieuwe franchises is Mobalpa op zoek naar ondernemers, winkeliers in hart en nieren, die zich het concept kunnen toe-eigenen en ontwikkelen.

Praktische informatie

Kandidaat-franchisenemers kunnen contact opnemen met Pieter BOUCKAERT op 472559996 of [email protected]

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Mobalpa

MOBALPA is een belangrijke Europese speler in de productie en distributie van keukens, badkamers en interieurinrichtingen op maat.

Het merk behoort tot de Fournier-groep, die in 1907 in het hart van de Alpen werd opgericht in het familieatelier van Eugène Fournier.

Na 25 jaar ervaring in de productie van houten meubelen, specialiseerde hij zich in de keukenbranche. En in 1948 lanceerde hij het merk Mobalpa.

Later vervolledigt Mobalpa zijn aanbod met de badkameractiviteit. Vervolgens heeft Mobalpa zich halverwege de jaren negentig gefocust op maatwerk, waardoor Mobalpa in alle kamers van het huis aan de slag kan: een sterke focus op totaalinrichting.

Voortaan biedt Mobalpa gepersonaliseerde inrichtingen aan, voor een uniek interieur.

Mobalpa werd in 1980 op de Belgische markt gelanceerd en geniet nu een internationale reputatie.

Het steunt op een solide netwerk van 310 winkels en heeft wereldwijd meer dan een miljoen tevreden klanten.