Mobalpa opent nieuwe showroom in waremme voor nog meer beleving op maat

MOBALPA kondigde op 14 juni de opening van een gloednieuwe Mobalpa Concept Shop aan in Waremme. Hierdoor blijft het merk haar positie in België versterken. Denis Mamonko, een gedreven en ervaren ondernemer, tekent zijn eerste franchiseovereenkomst met de expert in keuken-, badkamer- en opbergruimte-inrichtingen, en is volledig overtuigd van de op maat gemaakte oplossingen.

Ideale locatie met groot potentieel

Zich vestigen in Waremme was een voor de hand liggende keuze. De uitgevoerde marktstudie rond de locatie bevestigt het bestaande en snelgroeiende potentieel van de bruisende stad. ​ De zoektocht naar een pand bleek lastig, maar uiteindelijk vond het merk een uniek gebouw in de drukste winkelstraat van Waremme. Met een verkoopoppervlakte van 305 m2 en een interessante ligging - naast een drukbezochte supermarkt - vormt de locatie de trekpleister voor interieurliefhebbers.

De showroom heeft een team van 3 binnenhuisarchitecten. Denis Mamonko is betrokken bij zowel de winkelleiding als bij de verkoop. Elke klant heeft slechts één aanspreekpunt. De manager wil op die manier een optimale klanttevredenheid behouden. "Relaties spelen een essentiële rol. Ik wil dat al onze bezoekers een unieke ervaring beleven”.

Een lokaal team, dat al 20 jaar vaste partner is van Mobalpa, voert de werken uit. "De inrichting van de ruimte is een belangrijke fase. Een goed geplaatste keuken is een garantie voor succes, en wij hebben het geluk om met deskundige vakmensen te werken", zegt Denis.

Portret Denis Mamonko
Portret Denis Mamonko

Passie als drijfveer

Gepassioneerd door de wereld van decoratie, was Denis ervan overtuigd dat zijn ervaring achter het fornuis een grote troef was bij het verkopen van keukenapparatuur: "Dankzij mijn knowhow als chef-kok kan ik mijn klanten beter begeleiden en hen vertellen hoe ze de apparatuur optimaal kunnen gebruiken".

"Ik kende de producten en de kwaliteit van Mobalpa, maar ik ontdekte ook de warmte van het team, de uitzonderlijke persoonlijke vaardigheden en de onvoorwaardelijke ondersteuning. Ik was op zoek naar een Europees kwaliteitsmerk met menselijke en gelijke waarden. Bij Mobalpa vond ik veel meer dan dat”, besluit Denis.

De Mobalpa Concept Shop, een krachtig verkoopinstrument

Het verkooppunt is gebaseerd op de Mobalpa Concept Shop, met onder andere een appartement om de expertise van het merk rond totaalinrichting te laten zien. Verder helpt een virtual reality-ruimte de klanten met hun toekomstplannen, zijn er verschillende keukenmodellen te bezichtigen, en tonen twee identieke keukens met afwerkingen uit verschillende prijscategorieën.

"Mobalpa legt duidelijk uit wat de prijs is en hoe we ons hier flexibel kunnen opstellen, zonder in te boeten aan esthetiek of kwaliteit. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Vanaf het moment dat de klant de showroom binnenstapt, geniet hij/zij van een unieke ervaring," legt Denis uit.
Mobalpa Concept shop Waremme
Mobalpa Concept shop Waremme

Aanwezigheid in Wallonië versterkt ​

Sinds 2021 opende Mobalpa vier winkels in de regio. Na Boncelles en Namen is het nu de beurt aan Waremme om dit nieuwe winkelconcept te verwelkomen. Volgens Pieter Bouckaert, business developer van het merk in België, is deze uitbreiding nog lang niet de laatste:

"Mobalpa streeft naar een uitgebreide en duurzame aanwezigheid in België. Het merk wil tegen 2025 nog een vijftiental winkels openen in het land. De keukenmarkt herstelt zich en wint terrein, vooral dankzij het groeiende succes van maatwerk. De Belg hecht steeds meer belang aan het personaliseren van hun leefruimte. Met dit in het achterhoofd beantwoordt Mobalpa aan de verwachtingen van de consument”.

MOBALPA WAREMME

Chaussée Romaine, 187

4300 WAREMME

Tel : 019 51 36 99

Geoffrey Grognet

Geoffrey Grognet

Press Officer, Two cents

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Mobalpa

MOBALPA is een belangrijke Europese speler in de productie en distributie van keukens, badkamers en interieurinrichtingen op maat.

Het merk behoort tot de Fournier-groep, die in 1907 in het hart van de Alpen werd opgericht in het familieatelier van Eugène Fournier.

Na 25 jaar ervaring in de productie van houten meubelen, specialiseerde hij zich in de keukenbranche. En in 1948 lanceerde hij het merk Mobalpa.

Later vervolledigt Mobalpa zijn aanbod met de badkameractiviteit. Vervolgens heeft Mobalpa zich halverwege de jaren negentig gefocust op maatwerk, waardoor Mobalpa in alle kamers van het huis aan de slag kan: een sterke focus op totaalinrichting.

Voortaan biedt Mobalpa gepersonaliseerde inrichtingen aan, voor een uniek interieur.

Mobalpa werd in 1980 op de Belgische markt gelanceerd en geniet nu een internationale reputatie.

Het steunt op een solide netwerk van 310 winkels en heeft wereldwijd meer dan een miljoen tevreden klanten.